amae: (Default)
[personal profile] amae
So I decided to do nanomango. Because I really want to get this name (rough) done. LET'S DRAWING.

Also I'm not cool enough to already have 9 pages done so you can effectively think of the ninth page as my first page completed since starting nanomango.

Unfortunately this is, again, all in Japanese (and what's more, completely unchecked/corrected Japanese haha) since I have other purposes for this comic. In any case, it's not the most original story in the world, but I figured what the hey, I want to have fun doing this, so I just started working from an idea I had on a whim.

The general story is that there's a girl who isn't aware that she is currently in a dream that is quickly becoming a nightmare. Crazy dream protector guy is sent to stop this from happening! But who or what could be the cause?? Shock and suspense! Unfortunately I'm only at the part where she meets crazy dream guy and totally thinks he's a cosplay otaku going to an event lolz.










Date: 2010-06-02 01:03 pm (UTC)
From: [identity profile] goatbit.livejournal.com
I like it so far :D
It's cute.

If I would say anything about changing it maybe I would change the 4th page?
the lower left hand corner seems kinda strange to me.

Ugh, I have everything scanned into my computer but I'm too lazy to upload and I think no one will comment anyway OTL

Date: 2010-06-02 02:29 pm (UTC)
From: [identity profile] cetriya.livejournal.com
curious, why does the paper say square enix on them?

Date: 2010-06-02 03:02 pm (UTC)
From: [identity profile] maiteoida.livejournal.com
oh, lol, at the event I went to a while back, if you talked with the editors for Square-Enix magazines (GanGan, G-Fantasy, etc), they'd give you free manuscript paper and free drafting paper. That's all it is, haha.

Date: 2010-06-02 03:17 pm (UTC)
From: [identity profile] cetriya.livejournal.com
aw, I was hoping they wanted you to do an emanga or webcomic.

I'll be joining this nanomango tomorrow, today will be me doing the roughs.

good luck!

Date: 2010-06-02 04:21 pm (UTC)
From: [identity profile] charmwitch.livejournal.com
Oh man, it's so fun to see your rough drafts, I think they're absolutely interesting and vivid! Keep going, Shady!

Date: 2010-06-03 02:28 am (UTC)
From: [identity profile] mistressnashya.livejournal.com
:< I wanna do nanomango too. I can't think of what to draw and wrap up in 30 pages though....

It's cool seeing your sketches! They're really detailed and planned out. The story sounds cute too! Ugh, you're inspirng me to try now! Do you write a script before you get to drawing? That has got to be one of my biggest hurdles. Starting. And deciding how to start. Oh, and writing all the stuff I'm supposed to draw. Then there's the whole... having enough energy/inspiration to start doing either one of those things...

*feels the circular walls of fail close in on her*

XD WELL! I'll be rooting for you! Keep at it!

Date: 2010-06-03 04:50 pm (UTC)
From: [identity profile] sakusha.livejournal.com
Wow, it looks so good so far!! And the characters are really cute. XD

Maybe for the seventh page, you could make it a bit clearer that Sayaka is kind of playing along with what she thinks is just a cosplayer who's really into it? Because otherwise I wouldn't imagine she'd go right from being shocked/frightened to saying oh shoot, I'm late for school! So maybe add in a line like, "I'd love to stay and act this out with you, but I don't even know what manga you're quoting, and besides I'm late for school!" Only, like, not as lame as that suggested sentence. XD

But yeah! I'm excited to read more!!

Date: 2010-06-03 10:15 pm (UTC)
From: [identity profile] maiteoida.livejournal.com
!! Actually, that's perfect. I thought the pacing was kinda off on that page--I can probably fit another panel in there. Yay!

And hahahaha you are awesome for reading my horrible Japanese handwriting. I totally realized I wrote "amari" instead of "amari nai" too! I'm great at the nihongoes.

Date: 2010-06-04 12:29 am (UTC)
From: [identity profile] sakusha.livejournal.com
Oh good! I'm really not familiar with how to make comics myself (and lol then we have my drawing abilities - or lack thereof), so I'm glad my suggestion was helpful!

My nihongoes are so rusty, oh man.

Date: 2010-06-04 03:29 am (UTC)
From: [identity profile] okarakasa.livejournal.com
Hey these are great!! Oh yeah I'm doing this too - yayy!! Wow, your roughs are so coherent. Can't wait to see the finished pages.

BTW you wouldn't happen to want to be in the Tokyo area somewhere between July 25-28th wouldja? :D?

Date: 2010-06-05 01:35 am (UTC)
From: [identity profile] nannaia.livejournal.com
Wow, this looks really great and fun. I totally love that last panel on page 9. Retro shoujo for the win!

March 2012

S M T W T F S
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Sep. 24th, 2017 02:04 pm
Powered by Dreamwidth Studios